W ramach realizacji pierwszego etapu projektu odbyły się wizyty studyjne na uniwersytetach w Groningen (27.01-02.02.2019 r.) oraz w Gandawie (11.03-15.03.2019 r.). Na uniwersytecie w Groningen odbyły szkolenie: Agnieszka Florczyk oraz Adriana Wojcieszyn, natomiast Joanna Morawska i Elżbieta Szczawińska wzięły udział w szkoleniu zorganizowanym na uniwersytecie w Gandawie.
Dodatkowo w Krakowie odbyły się 3 szkolenia prowadzone przez ekspertów z uniwersytetu w Groningen. W warsztatach wzięły udział Adriana Wojcieszyn oraz Agnieszka Florczyk.
W ramach wizyty studyjnej oraz warsztatów szkoleniowych uczestnicy zobowiązani byli do wykonania szeregu zadań ściśle powiązanych z aktywizacją studentów w procesie nauczania oraz wsparciem z wykorzystaniem metody tutoringu.
Wszystkie uczestniczki opracowały wspólną koncepcję realizacji drugiego etapu projektu polegającego na przeprowadzeniu zajęć z zastosowaniem metody tutoringu na zajęciach dydaktycznych ze studentami w ramach prowadzonych lektoratów językowych: Język angielski B2.2 oraz Język angielski C1.1. Drugi etap projektu realizowany jest w okresie od 01.10.2019 r. do 31.12.2019 r.
Zadania koordynaowała mgr Elżbieta Szczawińska.