Efekty uczenia się dla doktorantów Szkoły Doktorskiej Politechniki Wrocławskiej w ramach obowiązkowego lektoratu realizowanego w Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej
Wiedza
|
Kategorie opisowe – aspekty o podstawowym znaczeniu |
Kod składnika opisu |
Zna i rozumie: |
Sposób weryfikacji: |
|
Uniwersalne
|
P8U_W
|
światowy dorobek naukowy i twórczy oraz wynikające z niego implikacje dla praktyki |
- kompetentnie cytuje innych autorów w opublikowanych i przygotowywanych do publikacji artykułach w recenzowanych czasopismach naukowych, w recenzowanych materiałach z międzynarodowych konferencji naukowych, w wydaniach książkowych, poprzedzających przygotowanie rozprawy doktorskiej
|
|
Kontekst – uwarunkowania, skutki
|
P8S_WK
|
fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji |
- ma uporządkowaną wiedzę z przedmiotów humanistycznych i/lub menadżerskich
|
Umiejętności
|
Kategorie opisowe – aspekty o podstawowym znaczeniu |
Kod składnika opisu |
Potrafi: |
Sposób weryfikacji: |
|
Komunikowanie się – odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym |
P8S_UK
|
- komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym |
- potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną i multimedialną w języku angielskim na temat realizacji badań oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
|
|
Organizacja pracy – planowanie i praca zespołowa |
P8S_UO |
- planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcie badawcze lub twórcze, także w środowisku międzynarodowym |
- potrafi nawiązywać i podejmować współpracę naukową w zespołach badawczych, w tym również międzynarodowych - realizację zaplanowanych badań łączy z mobilnością do krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych |
|
Uczenie się – planowanie własnego rozwoju i rozwoju innych osób |
P8S_UU
|
- samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób
|
- jest przygotowany do wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego w zakresie obowiązków badawczych, dydaktycznych i organizacyjnych
|
Kompetencje społeczne
|
Kategorie opisowe - aspekty o podstawowym znaczeniu |
Kod składnika opisu |
Jest gotów do: |
Sposób weryfikacji: |
|
Oceny – krytyczne podejście |
P8S_KK
|
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
|
- jest świadomy roli współpracy, w tym międzynarodowej, w procesie prowadzenia badań i analizy otrzymywanych wyników
|
|
Uniwersalne
|
P8U_K
|
- niezależnego badania powiększającego istniejący dorobek naukowy i twórczy - podejmowania wyzwań w sferze zawodowej i publicznej z uwzględnieniem:
|
- wie, czym jest działalność prowadząca do powstawania dorobku z naruszeniem prawa, w tym praw autorskich, lub dobrych obyczajów w nauce, oraz że stanowi ona przesłanki do wznowienia postępowania o nadanie stopni doktora i doktora habilitowanego albo tytułu profesora
|