Przedmiotem projektu jest organizacja i przeprowadzenie konwersacyjnych kursów języka angielskiego i hiszpańskiego z elementami słownictwa specjalistycznego dla członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Architektów (DOIA).
Zleceniodawca: DOIA
Koordynator projektu od strony DOIA: mgr inż. Agnieszka Osowicz
Zleceniobiorca: Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej
Koordynator projektu od strony SJO PWr: mgr Anna Kania
Projekt jest finansowany przez: DOIA
Cel projektu:
Celem projektu obejmującego cykl kursów języka angielskiego i hiszpańskiego jest realizacja potrzeb językowych członków Dolnośląskiej Okręgowej Izby Architektów, którymi są między innymi doskonalenie komunikacji z użyciem słownictwa fachowego, przedstawianie profilu zawodowego, interpretacja literatury fachowej oraz dokumentacji.
Realizacja celu odbywa się przez:
Kurs języka angielskiego
- wzbogacanie zasobu słownictwa z zakresu architektury,
- doskonalenie umiejętności komunikacji w na tematy związane ze środowiskiem zawodowym,
- doskonalenie umiejętności prezentowania i omawiania zagadnień związanych z szeroko pojętą branżą architektoniczną,
- rozwijanie umiejętności czytania i analizy literatury fachowej, wzbogacanie wiedzy interkulturowej.
Kurs języka hiszpańskiego
- kontynuacja realizacji podstawowych treści leksykalno-gramatycznych w zakresie tematów z życia codziennego oraz podstawowych treści interkulturowych,
- wykształcenie w zakresie komunikatywnym działań językowych: rozumienia mowy i języka pisanego, mówienia, pisania i czytania.
Czas trwania XII etapu projektu: 16.10.2025 - 20.02.2026
Prowadzący zajęcia: lektorzy języka angielskiego i hiszpańskiego SJO PWr:
kurs konwersacyjny z elementami języka specjalistycznego na poziomie B2/C1 - prowadząca mgr Renata Kasprzak
Kurs języka hiszpańskiego z elementami słownictwa specjalistycznego poziom A2 - prowadząca mgr Joanna Szemet
Miejsce realizacji kursów: kurs realizowany zdalnie synchronicznie za pośrednictwem platformy Zoom lub Ms Teams
Sposób określenia startowego poziomu umiejętności językowych uczestników kursów: test poziomujący bądź kontynuacja kursu po udziale w poprzednich etapach projektu
Zakres działań w ramach XII etapu projektu:
Realizacja specjalistycznych kursów języka angielskiego i hiszpańskiego dla członków Dolnośląskiej Izby Architektów, którzy zadeklarowali chęć udziału lub kontynuacji udziału w kursach języka obcego z elementami języka specjalistycznego na poziomie B2/C1 (język angielski) oraz A2 (język hiszpański) w sposób zdalny synchroniczny.
Realizowane treści programowe:
Kurs języka angielskiego B2/C1
Zakres programowy:
- The work environment of architects,
- Sources of inspiration (styles, trends, aesthetics),
- The future of architecture – new trends, technologies, solutions, needs,
- Types of buildings and other constructions,
- Work-related communication (oral and written),
- Materials, their properties and applications,
- Presentation techniques and skills.
+ zagadnienia gramatyczne właściwe dla wymienionych wyżej tematów
Materiały dydaktyczne:
- Materiały autentyczne.
- Materiały własne prowadzącego.
Kurs języka hiszpańskiego A2
Zakres programowy:
- Wyrażanie czynności w czasie przeszłym - czas preterito perfecto de indicativo.
- Czas przeszły zamknięty – preterito indefinido de indicativo Środowisko pracy, rozmowa o pracę, CV, etc.
- Słownictwo z zakresu architektury i budownictwa.
- Rozumienie tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności wypowiedzi pisemnej i ustnej.
- Doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu słuchanego.
- Tematyka z zakresu gramatyki: czasy przeszłe, kontrast między czasownikami ser/estar, konstrukcje peryfrastyczne, czasowniki modalne, etc.
- Rozwój znajomości słownictwa z zakresu: zakupy, internet, polecenia, reakcje językowe, żarty, dawanie instrukcji, środowisko pracy, miasto, podróże, etc.
- Słownictwo związane z informatyką, mediami społecznościowymi, nowymi technologiami.
Materiały dydaktyczne:
- Materiały autentyczne.
- Materiały własne prowadzącego.