Studium Języków Obcych

Sprawozdanie

Sprawozdanie z projektu dydaktycznego „Akademia JęzykowaTop Skills PWr SJO”

3 edycja projektu została zrealizowana w dniach 09.04. - 28.04.2025.

Organizatorem i pomysłodawcą projektu było SJO.

Akademia Językowa Top Skills PWr SJO to cykl webinarów w języku angielskim składający się z sześciu spotkań online zorganizowanych przez Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej przy wsparciu merytorycznym Wydziału Zarzadzania PWr. Projekt miał na celu przybliżenie uczestnikom zarówno teoretycznych, jak i praktycznych aspektów rozwoju umiejętności miękkich m. in.: komunikacji, strategii uczenia się, feedbacku w rozwoju osobistym i zawodowym, a także technik negocjacji i kompetencji interkulturowych. Akademia Językowa wspierała przygotowanie językowe studentów do pracy w środowisku międzynarodowym. Projekt rozwijał znajomość języka angielskiego i pokazał jego przydatność w codziennej komunikacji zawodowej.

Zgodnie z harmonogramem odbyło się 6 webinarów:

  • 09.04.2025, 17:30 - 19:00 - Effective Communication as the Most Crucial Soft Skill
    -
    Katarzyna Martynowicz, wykładowca języka angielskiego w SJO PWr,
  • • 11.04.2025, 17:30 - 19:00 - How to Become a Design Thinker? - dr Agnieszka Licznerska, starszy wykładowca języka angielskiego w SJO PWr,
  • 14.04.2025, 18:30 - 20:00 -How to Negotiate Without Going Crazy-dr Anna Maria Kamińska, Wydział Zarządzania PWr,
  • 23.04.2025, 17:15 - 18:45 - There is Nothing Obvious - a Few Thoughts on Cross-Cultural Communication - dr Toyotaka Ota, starszy wykładowca języka japońskiego w SJO PWr,
  • 24.04.2025, 18:00 - 19:30 -The Art of Creativity: Techniques to Spark Your Imagination - Magdalena Kondro,starszy wykładowca języka angielskiego w SJO PWr,
  • 28.04.2025, 18:00- 19:30 -Master the Art of Networking: Skills and Language for Building Connections -Alicja Mazurkiewicz, starszy wykładowca języka angielskiego w SJO PWr,

Projekt koordynowała Anna Kania, a webinary moderowała Magdalena Hołowko.

Rekrutacja została przeprowadzona za pomocą formularza zapisowego Google, w którym należało uzasadnić chęć wzięcia udziału w projekcie. Została również przygotowana zakładka szczegółowo opisująca projekt wraz z regulaminem i harmonogramem w języku polskim i angielskim na stronie SJO.

Dzięki intensywnej akcji informacyjnej - mailing do wszystkich studentów PWr, liczba uczestników projektu wyniosła 156 osób. Uczestnicy mogli zapisywać się na wybrane webinary bądź na wszystkie wydarzenia. Webinary odbywały się na platformie Zoom, dzięki licencji webinarowej Politechniki Wrocławskiej. Od strony technicznej projekt przygotował i koordynował , wraz z SJO, Zespół wsparcia zdalnego nauczania PWr (koordynatorka Magdalena Lisowska).

Na podstawie danych wygenerowanych przez Zespół wsparcia zdalnego nauczania po webinarach opracowano szczegółowe podsumowanie frekwencji i wyników ankiet.

Tytuł webinaru

Panelista

Liczba uczestników

(lista obecności)

Liczba wypełnionych

ankiet

Effective Communication as the Most Crucial Soft Skill

Katarzyna Martynowicz (SJO)

79

56

How to Become a Design Thinker?

dr Agnieszka Licznerska (SJO)

67

35

How to Negotiate Without Going Crazy

dr Anna Maria Kamińska (W8)

66

32

There is Nothing Obvious – a Few Trouhgts on Cross-Cultural Communikation

dr Toyotaka Ota (SJO)

54

28

The Art of Creativity: Techniques to Spark Your Imagination

Magdalena Kondro (SJO)

58

27

Master the Art of Networking: Skills and Language for Building Connections

Alicja Mazurkiewicz (SJO)

47

24

Po każdym webinarze uczestnicy wypełniali przygotowaną krótką ankietę, zawierającą 3 punkty:

1. Czy webinar spełnił Pani/ Pana oczekiwania?

(skala: 1-zdecydowanie nie, 2-nie, 3-częściowo, 4-tak, 5-zdecydowanie tak)

2. Czy poleciłaby Pani/ poleciłby Pan to szkolenie innym osobom? (skala jak wyżej)

3. Uwagi, komentarze

W ankietach przeważały bardzo dobre noty punktowe i pozytywne komentarze.

Webinar 1

Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt – łącznie 94%

Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 91%

Webinar 2

Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 59%

Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 66%

Webinar 3

Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 91%

Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 91%

Webinar 4

Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 90%

Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 92%

Webinar 5

Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 96%

Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt łącznie 89%

Webinar 6

Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt – łącznie 92%

Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 92%

Po ostatnim webinarze zostały dodane 2 pytania dotyczące całego projektu.

I. Jak oceniacie Państwo przydatność całego projektu Akademii Językowej Top Skills PWr SJO?

1- bezwartościowy 2- o niewielkiej wartości 3- częściowo przydatny 4 - przydatny w dużej części 5- bardzo ciekawy i przydatny

Oceny 4 i 5 łącznie 79%,ocena 3 - 21%

II. Pytanie otwarte:

Czy chcielibyście Państwo wziąć udział w kolejnej edycji? Jeśli tak, to jaka tematyka, bądź pogłębienie jakich obszarów byłyby dla Państwa wartościowe?

Udzielono kilkudziesięciu odpowiedzi potwierdzających zainteresowanie tematyką soft skills. Wśród zgłoszonych propozycji pojawiały się kilkakrotnie – rozwój kreatywności i technik uczenia się, pogłębienie tematyki kompetencji miękkich w praktycznych zadaniach, praca projektowa, zagadnienie rozwoju osobowego i psychologicznego oraz język angielski specjalistyczny dla branży IT.

Wnioski i podsumowanie

Zgodnie z Regulaminem, studenci, którzy uczestniczyli w przynajmniej 4 webinarach, otrzymali Certyfikaty Akademii Językowej. Łącznie przyznano 46 Certyfikatów w wersji anglojęzycznej. Koordynatorka SJO Anna Kania wysłała Certyfikaty 15.05.2025.

Projekt Akademia Językowa Santander Top Skills PWr SJO został bardzo wysoko oceniony przez studentów, którzy są zainteresowani udziałem w szkoleniach łączących tematykę rozwoju osobistego, zawodowego i kompetencji językowych. Webinary były ciekawie prowadzone przez prelegentów, którzy włączali do prezentacji interakcję ( zadania w aplikacjach worldwall, AnswerGarden, kahoot, z wykorzystaniem czatu). Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Wydziałem Zarzadzania i rekomendujemy kontynuację projektu w oparciu o wypracowane procedury.

Serdecznie dziękuję koleżankom i koledze z SJO za przygotowanie warsztatów o bardzo wysokiej wartości merytorycznej, za podzielenie się swoją wiedzą i pasją z uczestnikami projektu i Magdalenie Hołowko za wsparcie organizacyjne i moderowanie wszystkich webinarów, oraz mgr inż. Piotrowi Reizerowi z IT za przygotowanie niezbędnych formularzy, narzędzi i informacji na stronie SJO.

Sprawozdanie przygotowała mgr Anna Kania

Wrocław, 20.05.2025

Politechnika Wrocławska © 2025

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję