Projekt Język angielski dla doktorantów realizujących doktorant wdrożeniowy prowadzony był w latach 2018-2021.
W projekcie udział wzięli doktoranci realizujący doktorat wdrożeniowy przy firmie KGHM Polska Miedź S.A. oraz KGHM CUPRUM na Politechnice Wrocławskiej, Uniwersytecie Wrocławskim, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Politechnice Gdańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Jego celem było przygotowanie uczestników do egzaminu doktorskiego z języka angielskiego oraz realizacja obowiązkowego w ramach studiów doktoranckich oraz Szkoły Doktorskiej lektoratu języka obcego w wymiarze 90 godzin. Realizacja projektu zaowocowała udaną współpracą z jedną z wiodących firm w Polsce oraz wsparciem dla ponad 30-tu doktorantów wdrożeniowych.
Język angielski dla doktorantów realizujących doktorat wdrożeniowy
Przedmiotem III etapu projektu jest organizacja i przeprowadzenie kursu języka angielskiego grupy doktorantów realizujących doktorat wdrożeniowy przy firmie KGHM Cuprum zdalnie na Politechnice Wrocławskiej, Uniwersytecie Wrocławskim, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Politechnice Gdańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Zleceniodawca: KGHM Cuprum
Koordynator projektu od strony KGHM Cuprum: dr inż. Magdalena Król
Zleceniobiorca: Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej
Koordynator projektu od strony SJO PWr: mgr Marta Hamryszak-Sierpowska
Projekt jest finansowany przez firmę KGHM Cuprum w ramach programu ministerialnego.
Cel III etapu projektu:
Ukończenie kursu z oceną pozytywną jest tożsame z zaliczeniem 90 – godzinnego lektoratu języka nowożytnego, obowiązkowego w ramach programu Studiów Doktoranckich i Szkoły Doktorskiej.
Realizacja celu odbywa się przez:
- kształcenie i doskonalenie sprawności językowych koniecznych dla dalszego rozwoju językowego w zakresie języka ogólnego,
- kształcenie i rozwijanie kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb akademickich oraz zawodowych,
- pracę z zagadnieniami języka naukowo- technicznego właściwymi dla kierunku studiów i badań naukowych oraz wzbogacenie słownictwa zawodowego,
- doskonalenie umiejętności tworzenia i przedstawienia prezentacji w języku angielskim na tematy związane z kierunkiem badań naukowych,
- wspieranie pracy własnej doktoranta.
Czas trwania III etapu projektu: 06.03.2021- 17.07.2021
Prowadzący zajęcia: wskazani przez Zleceniodawcę lektorzy języka angielskiego SJO PWr:
- dr Monika Szela – 45 godzin kursu języka angielskiego na poziomie B2
- mgr Aleksander Brzózka - 45 godzin kursu języka angielskiego na poziomie B2
Miejsce realizacji kursów: kurs realizowany jest zdalnie za pośrednictwem platformy Zoom
Zakres działań w ramach III etapu projektu:
Kurs odbywa się zdalnie za pośrednictwem platformy video-konferencyjnej Zoom w sposób zdalny synchroniczny (60 godzin kursu) oraz zdalny niesynchroniczny (30 godzin kursu) zgodnie z programem kursu.
Zajęcia w wymiarze 60 godzin lekcyjnych odbywają się zdalnie synchronicznie w wybrane soboty, każde w wymiarze 4 godzin lekcyjnych (180 minut), w semestrze letnim roku akademickiego 2020/2021, zgodnie z harmonogramem zajęć.
Zajęcia zdalnie niesynchroniczne odbywają się poprzez realizację różnorodnych, zgodnych z programem kursu zadań, przesyłanych w trakcie trwania kursu uczestnikom do wykonania a następnie omawianych lub ocenianych przez prowadzącego.
Uczestnik kursu ma prawo do bezpłatnego korzystania z platformy edukacyjnej SJO PWr. „Wirtualne Środowisko Nauki” udostępnionej przez SJO.
Doktoranci, którzy zaliczą kurs, otrzymają zaświadczenia o jego ukończeniu.
Program kursu
Zakres gramatyczny:
- Pytania bezpośrednie i pośrednie.
- Zgodność podmiotu z orzeczeniem.
- Kwantyfikatory.
- Przymiotniki – stopniowanie, kolejność.
- Przysłówki – stopniowanie, kolejność.
- Czasy przeszłe i teraźniejsze.
- Czasy przyszłe.
- Strona bierna.
- Wzory czasownikowe.
- Czasowniki modalne.
- Mowa zależna.
- Tryby warunkowe 1,2.
- Tryby warunkowe 3 i mieszany.
Zakres leksykalny:
- Język uczelni, studia, obszar zainteresowań naukowych.
- Trendy w nauce i technice
- Bezpieczeństwo w pracy.
- Przemysł i branże.
- Innowacje technologiczne.
- Zagrożenia cywilizacyjne.
- Zasoby naturalne i problemy środowiskowe.
- Problemy współczesnego społeczeństwa.
- Transport i komunikacja.
- Osiągnięcia zawodowe.
Komponent akademicki
- Autoprezentacja
- Plany na przyszłość: praca badawcza.
- Styl akademicki – czego nie używać. Język formalny i nieformalny. Synonimy, antonimy, internacjonalizmy. Kolokacje. Hedging.
- Interpunkcja.
- Parafrazowanie.
- Język opisu i opinii.
- Opis procesów. Opis tabel i wykresów.
- Streszczenie.
- Abstrakt.
- Cytowanie i bibliografia.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna.
- Język dyskusji.
- Wyrażanie opinii.
- Elementy i sposób prezentacji.
- Przygotowanie do przedstawienia prezentacji multimedialnej.
Materiały dydaktyczne:
- Podręczniki z zakresu języka akademickiego Academic Vocabulary in Use, Michael McCarthy, Felicity O’Dell, CUP, 2; John Hughes & Andrew Mallet, Successful Presentations, OUP; Bottomley J. 2015: Academic Writing for International Students of Science. London and New York: Routledge.
- Materiały dostępne na platformie SJO Wirtualne Środowisko Nauki.
- Materiały autentyczne.
- Materiały własne prowadzącego.
Opis II etapu projektu
JĘZYK ANGIELSKI DLA DOKTORANTÓW REALIZUJĄCYCH DOKTORAT WDROŻENIOWY
Przedmiotem II etapu projektu jest organizacja i przeprowadzenie kursów języka angielskiego dla 2 grup doktorantów realizujących doktorat wdrożeniowy przy firmie KGHM Cuprum zdalnie na Politechnice Wrocławskiej, Uniwersytecie Wrocławskim, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Politechnice Gdańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Zleceniodawca: KGHM Cuprum
Koordynator projektu od strony KGHM Cuprum: dr inż. Magdalena Król
Zleceniobiorca: Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej
Koordynator projektu od strony SJO PWr: doc. dr Irina Modrzycka
Kierownik kursów: mgr Marta Hamryszak-Sierpowska
Projekt jest finansowany przez firmę KGHM Cuprum w ramach programu ministerialnego.
Cel II etapu projektu:
Realizacja kursów mających na celu podniesienie kompetencji językowych doktorantów oraz przygotowanie do obowiązkowych lektoratów z języka nowożytnego w ramach studiów doktoranckich poprzez kursy przygotowawcze języka angielskiego.
Realizacja celu odbywa się przez:
- kształcenie i doskonalenie sprawności językowych koniecznych dla dalszego rozwoju językowego w zakresie języka ogólnego,
- kształcenie i rozwijanie kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb akademickich oraz zawodowych,
- pracę z zagadnieniami języka naukowo- technicznego właściwymi dla kierunku studiów i badań naukowych oraz wzbogacenie słownictwa zawodowego,
- doskonalenie umiejętności tworzenia i przedstawienia prezentacji w języku angielskim na tematy związane z kierunkiem badań naukowych,
- wspieranie pracy własnej doktoranta.
Czas trwania II etapu projektu: 09.11.2019- 31.08.2020
Prowadzący zajęcia: wskazany przez Zleceniodawcę lektor języka angielskiego SJO PWr:
- Kurs przygotowawczy na poziomie B1– dr Monika Szela
- Kurs przygotowawczy na poziomie B2.1 - dr Monika Szela
Miejsce realizacji kursów: siedziba KGHM w Lubinie
Sposób określenia startowego poziomu umiejętności językowych uczestników kursów: test poziomujący, kwestionariusz kompetencji językowych
Zakres działań w ramach II etapu projektu:
Realizacja 2 kursów języka angielskiego dla doktorantów, którzy zadeklarowali chęć udziału w kursach przygotowawczych na odpowiednim poziomie kompetencji językowych - jednego 60-godzinnego kursu na startowym poziomie B1, po ukończeniu którego doktorant powinien osiągnąć poziom B2.1 oraz drugiego 60-godzinnego kursu na startowym poziomie B2.1, po ukończeniu którego doktorant powinien osiągnąć poziom B2.2. Program kursu B1 stanowi załącznik do Umowy nr 2, a program kursu B2.1 - załącznik do Umowy nr 3.
Kurs na poziomie B1 jest realizowany jest dla tegorocznej edycji programu ‘Doktorat wdrożeniowy’, kurs na poziomie B2.1 realizowany jest w ramach kontynuacji zeszłorocznej edycji programu.
Projekt zakłada również samodzielną pracę studentów oraz pracę na platformie edukacyjnej SJO „Wirtualne Środowisko Nauki”, dostęp do której SJO PWr nieodpłatnie zapewnia uczestnikom kursów.
Warunki zaliczenia każdego kursu są opisane w Regulaminie kursów (załącznik do Umowy nr 5). Za uczestnictwo w II etapie projektu nie są przyznawane punkty ECTS. Po pozytywnie ukończonym kursie doktoranci otrzymają świadectwo ukończenia kursu (załącznik do Umowy nr 4).
Opis I etapu projektu
Język angielski dla doktorantów realizujących doktorat wdrożeniowy
Przedmiotem I etapu projektu jest organizacja i przeprowadzenie kursów języka angielskiego dla 2 grup doktorantów realizujących doktorat wdrożeniowy przy firmie KGHM Cuprum zdalnie na Politechnice Wrocławskiej, Uniwersytecie Wrocławskim, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Politechnice Gdańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Zleceniodawca: KGHM Cuprum
Koordynator projektu od strony KGHM Cuprum: dr inż. Magdalena Król
Zleceniobiorca: Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej
Koordynator projektu od strony SJO PWr: mgr Marta Hamryszak-Sierpowska
Kierownik kursów: mgr Elżbieta Szczawińska
Projekt jest finansowany przez firmę KGHM Cuprum w ramach programu ministerialnego.
Cel I etapu projektu:
Podniesienie kompetencji językowych doktorantów oraz przygotowanie do obowiązkowych lektoratów z języka nowożytnego w ramach studiów doktoranckich poprzez kursy przygotowawcze języka angielskiego.
Realizacja celu odbywa się przez:
- kształcenie i doskonalenie sprawności językowych koniecznych dla dalszego rozwoju językowego w zakresie języka ogólnego,
- kształcenie i rozwijanie kompetencji komunikacyjnych dla potrzeb akademickich oraz zawodowych,
- pracę z zagadnieniami języka naukowo- technicznego właściwymi dla kierunku studiów i badań naukowych oraz wzbogacenie słownictwa zawodowego,
- doskonalenie umiejętności tworzenia i przedstawienia prezentacji w języku angielskim na tematy związane z kierunkiem badań naukowych,
- wspieranie pracy własnej doktoranta.
Czas trwania I etapu projektu: 03.12.2018- 31.08.2019
Prowadzący zajęcia: lektorzy języka angielskiego SJO PWr:
- Kurs przygotowawczy na poziomie B1 – dr Monika Szela
- Kurs przygotowawczy na poziomie B2 – mgr Łukasz Mally
Miejsce realizacji kursów: siedziba KGHM w Lubinie
Sposób określenia startowego poziomu umiejętności językowych uczestników kursów: test poziomujący, kwestionariusz kompetencji językowych
Zakres działań w ramach I etapu projektu:
Realizacja 2 kursów języka angielskiego dla doktorantów, którzy zadeklarowali chęć udziału w kursach przygotowawczych na odpowiednim poziomie kompetencji językowych - jednego 60-godzinnego kursu na startowym poziomie B1, po ukończeniu którego doktorant powinien osiągnąć poziom B2.1 oraz drugiego 60-godzinnego kursu na startowym poziomie B2.1, po ukończeniu którego doktorant powinien osiągnąć poziom B2.2. Program kursu B1 stanowi załącznik do Umowy nr 4, a program kursu B2 - załącznik do Umowy nr 5.
Projekt zakłada również samodzielną pracę studentów oraz pracę na platformie edukacyjnej SJO „Wirtualne Środowisko Nauki”, dostęp do której SJO PWr nieodpłatnie zapewnia uczestnikom kursów.
Warunki zaliczenia każdego kursu są opisane w Regulaminie kursów (załącznik do Umowy nr 3). Za uczestnictwo w I etapie projektu nie są przyznawane punkty ECTS. Po pozytywnie ukończonym kursie doktoranci otrzymają świadectwo ukończenia kursu (załącznik do Umowy nr 7).