Studium Języków Obcych

Tutoring dla wybitnie uzdolnionych

Sprawozdanie

Mistrzowie Dydaktyki-Tutoring dla wybitnie uzdolnionych

W semestrze zimowym 2020/2021 ruszył pilotażowy projekt wdrożenia modelu tutoringu na Politechnice Wrocławskiej. Projekt adresowany jest do wybitnie zdolnych  studentów I i II roku i jest projektem długoterminowym, który będzie realizowany przez 2,5 roku.

Kierownikiem projektu jest dr Anna Stanclik, a kierownikiem  administracyjno-finansowych dr Łukasz Duszyński

Idea projektu:

Jest to projekt pilotażowy, który stawia na odkrycie i rozwój potencjału studenta, jak i tutora. Stanowi poszerzenie oferty dydaktycznej Politechniki Wrocławskiej oraz zwiększenia jej konkurencyjności na rynku szkolnictwa wyższego.

Cel projektu:

Celem projektu jest wdrożenie w Uczelni trwałego dodatkowego systemu wsparcia studentów wybitnych i uzdolnionych oraz podniesienie kompetencji kadry akademickiej w stosowaniu metody tutoringu oraz innych form edukacji spersonalizowanej.  Sam projekt podkreśla rolę edukacji spersonalizowanej na Politechnice Wrocławskiej. Zakłada również kształcenie i rozwój potencjału przyszłej kadry akademickiej oraz stawia na lepsze przygotowanie absolwentów Politechniki Wrocławskiej do wejścia na rynek pracy.

Adresat projektu:

Mistrzowie Dydaktyki – projekt wdrożeniowy przeznaczony  jest tylko dla wybitnie zdolnych studentów I i II roku.

Z ramienia Studium w projekcie jako Tutorzy uczestniczą:

Agnieszka Florczyk
Agnieszka Licznerska
Joanna Morawska
Elżbieta Szczawińska
Adriana Wojcieszyn

Współpraca Tutora z podopiecznym opiera się na relacji uczeń – mistrz i jest realizowana w formie indywidualnych spotkań. Na każdego studenta przypada 30 h zajęć indywidualnych w semestrze.

W semestrze zimowym 2020/2021  spotkania tutorskie odbywały się od 9 listopada 2020 roku do 28 lutego 2021.

23 lutego 2021 odbyło się spotkanie tutorów podsumowujące pracę w pierwszym semestrze.
Na spotkaniu obecna była Pani profesor Agnieszka Bieńkowska-prorektor ds. kształcenia. Pani Prorektor doceniła znaczenie tutoringu, zwłaszcza w czasach edukacji zdalnej, oraz to, iż: “projekt tutoringowy wpisuje się rewelacyjnie w nowe koncepcje i nowoczesne metody kształcenia”, do których dąży nasza Uczelnia.

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję