Sprawozdanie
Mistrzowie Dydaktyki-Tutoring dla wybitnie uzdolnionych
W semestrze zimowym 2020/2021 ruszył pilotażowy projekt wdrożenia modelu tutoringu na Politechnice Wrocławskiej. Projekt adresowany jest do wybitnie zdolnych studentów I i II roku i jest projektem długoterminowym, który będzie realizowany przez 2,5 roku.
Kierownikiem projektu jest dr Anna Stanclik, a kierownikiem administracyjno-finansowych dr Łukasz Duszyński
Idea projektu:
Jest to projekt pilotażowy, który stawia na odkrycie i rozwój potencjału studenta, jak i tutora. Stanowi poszerzenie oferty dydaktycznej Politechniki Wrocławskiej oraz zwiększenia jej konkurencyjności na rynku szkolnictwa wyższego.
Cel projektu:
Celem projektu jest wdrożenie w Uczelni trwałego dodatkowego systemu wsparcia studentów wybitnych i uzdolnionych oraz podniesienie kompetencji kadry akademickiej w stosowaniu metody tutoringu oraz innych form edukacji spersonalizowanej. Sam projekt podkreśla rolę edukacji spersonalizowanej na Politechnice Wrocławskiej. Zakłada również kształcenie i rozwój potencjału przyszłej kadry akademickiej oraz stawia na lepsze przygotowanie absolwentów Politechniki Wrocławskiej do wejścia na rynek pracy.
Adresat projektu:
Mistrzowie Dydaktyki – projekt wdrożeniowy przeznaczony jest tylko dla wybitnie zdolnych studentów I i II roku.
Z ramienia Studium w projekcie jako Tutorzy uczestniczą:
Agnieszka Florczyk
Agnieszka Licznerska
Joanna Morawska
Elżbieta Szczawińska
Adriana Wojcieszyn
Współpraca Tutora z podopiecznym opiera się na relacji uczeń – mistrz i jest realizowana w formie indywidualnych spotkań. Na każdego studenta przypada 30 h zajęć indywidualnych w semestrze.
W semestrze zimowym 2020/2021 spotkania tutorskie odbywały się od 9 listopada 2020 roku do 28 lutego 2021.
23 lutego 2021 odbyło się spotkanie tutorów podsumowujące pracę w pierwszym semestrze.
Na spotkaniu obecna była Pani profesor Agnieszka Bieńkowska-prorektor ds. kształcenia. Pani Prorektor doceniła znaczenie tutoringu, zwłaszcza w czasach edukacji zdalnej, oraz to, iż: “projekt tutoringowy wpisuje się rewelacyjnie w nowe koncepcje i nowoczesne metody kształcenia”, do których dąży nasza Uczelnia.