Studium Języków Obcych

Rok akademicki 2022/2023

Projekt "Mistrzowie Dydaktyki" stanowi integralną część Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, będącego inicjatywą pozakonkursową, współfinansowaną ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Z ramienia Studium w projektach jako Tutorzy uczestniczą:

Agnieszka Florczyk

Agnieszka Licznerska

Alicja Mazurkiewicz

Joanna Morawska

Elżbieta Szczawińska

Anna Tyszkiewicz

Adriana Wojcieszyn

W roku akademickim 2022/2023 kontynuowane były projekty:

  • „Mistrzowie Dydaktyki” – program koncentrujący się na adaptacji i wdrożeniu modelu tutoringu do praktyki uczelnianej.
  • „Advanced Teaching and Tutoring” – dedykowany nauczycielom akademickim z całej Polski, realizowany poprzez trzy ścieżki: “Advanced Qualifications in Teaching”, “Train the Trainer”, “Educational Leadership”. Cykle szkoleń trwają 1,5 roku lub 2 lata, zależnie od wybranej ścieżki, odbywając się podczas 5-dniowych zjazdów szkoleniowych w Warszawie.

Instytucją szkolącą był Uniwersytet w Groningen (Holandia).

Ścieżkę „Train the Trainer” realizowały: Agnieszka Florczyk, Agnieszka Licznerska, Elżbieta Szczawińska, Adriana Wojcieszyn. Szkolenie miało na celu stworzenie innowacyjnych strategii wspierających rozwój zawodowy kadr uczelnianych oraz nawiązanie relacji i budowanie społeczności nauczycieli, pragnących dzielić się oraz wymieniać doświadczeniami w obszarze dydaktyki. Każdy z uczestników brał udział w czterech szkoleniach wyjazdowych, wieloetapowym przygotowaniu programu szkolenia, oraz wdrożeniu i dokonaniu ewaluacji własnych autorskich projektów edukacyjnych. W wyniku tych działań skorzystali również wykładowcy naszej uczelni, którzy mieli okazję wziąć udział w warsztatach zaproponowanych przez tutorów w ramach wydarzeń i projektów organizowanych przez Centrum Doskonalenia Dydaktyki Politechniki Wrocławskiej, takich jak „Dni Dobrej Dydaktyki” oraz „Akcja Inspiracja”. Po zakończeniu szkoleń, tutorzy-trenerzy opracowali finalną dokumentację dotyczącą innowacyjnych projektów szkoleniowych w postaci rozbudowanych portfoli, które zostały poddane ocenie przez specjalistów z Uniwersytetu w Groningen.

Ponadto, Anna Tyszkiewicz aktywnie uczestniczyła w ścieżce "Advanced Qualifications in Teaching", która koncentrowała się na stworzeniu oraz implementacji nowatorskiego projektu edukacyjnego. Ten projekt oprócz podniesienia kwalifikacji nauczycieli miał również na celu stworzenie dynamicznego i angażującego środowiska edukacyjnego.

Tak jak w trakcie ścieżki "Train the Trainer", również w ramach ścieżki "Advanced Qualifications in Teaching", nauczyciele nie tylko zdobyli nowe umiejętności pedagogiczne, ale także nawiązali cenne kontakty z nauczycielami z innych ośrodków.

Wspólna praca nad projektami umożliwiła wymianę doświadczeń i pomysłów, co z kolei przyczyniło się do budowania silnej społeczności nauczycielskiej. W ten sposób szkolenie nie tylko służyło indywidualnemu rozwojowi zawodowemu, ale także sprzyjało tworzeniu sieci wsparcia i współpracy wśród nauczycieli, gotowych do dzielenia się wiedzą dla dobra wszystkich. To wspólne dążenie do doskonalenia swojej pracy stało się podstawą dla wzajemnej inspiracji w obszarze dydaktyki.

Program "Advanced Teaching and Tutoring" zakończył się na początku października. Certyfikaty poświadczające ukończenie szkolenia zostaną przesłane do Opiekunów uczelnianych.

Rok akademicki 2022/2023 był okresem kontynuacji projektów w ramach Programu "Mistrzowie Dydaktyki". Realizacja szkoleń, rozwój innowacyjnych rozwiązań dla edukacji oraz zdobycie certyfikatów to ważne osiągnięcia w zakresie rozwijania dydaktyki. Udział w programie przyczynił się do wzbogacenia doświadczenia nauczycieli oraz implementacji nowatorskich metod na polu nauczania i szkolenia.

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję