Logowanie

 

Studium Języków Obcych

Weryfikacja oraz ocenianie osiągniętych efektów uczenia się na lektoratach od A1 do B1.2

Zasady weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się na lektoratach obowiązują niezależnie od formy prowadzenia zajęć dydaktycznych. Te same zasady mają zastosowanie przy prowadzeniu zajęć dydaktycznych w formie tradycyjnej (stacjonarnej), zdalnej i mieszanej.

Prowadzący zajęcia, podczas pierwszych zajęć w semestrze (cyklu dydaktycznym) informuje studentów o:

1. szczegółowych zasadach zaliczenia przedmiotu,

2. zasadach uczęszczania na zajęcia, w tym limicie dopuszczalnych nieobecności oraz sposobie ich odrabiania (nieobecności studenta ponad limit dopuszczalnych nieobecności mogą stanowić podstawę niezaliczenia przedmiotu lektoratu),

3. formach, trybie i zasadach weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się,

4. zasadach informowania o ocenach oraz planowanych terminach godzin konsultacji.

Zaliczenie lektoratu polega na weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się zgodnie z Kartą Przedmiotu. Zaliczenie lektoratu kończy się wystawieniem oceny końcowej na podstawie wyników weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się przeprowadzonych w trakcie realizacji zajęć. Student jest zobowiązany do zaliczenia lektoratu realizowanego w danym cyklu dydaktycznym w okresie do dnia rozpoczęcia sesji egzaminacyjnej tego semestru (cyklu dydaktycznego).

W przypadku stwierdzenia niesamodzielności pracy studenta w trakcie weryfikacji efektów uczenia się prowadzący zajęcia może skierować sprawę, za pośrednictwem dyrektora studium, do komisji dyscyplinarnej ds. studentów.

I. Weryfikacja stopnia osiągnięcia efektów uczenia się

Lektorat A1

Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie A1 opiera się na ocenie przez lektora:

1. pracy wykonanej na zajęciach (np. pracy indywidualnej, pracy w parach, zespołach, i wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej);

2. wykonanych prac domowych(np. krótkiej wypowiedzi pisemnej i/lub ustnej; w formie krótkiej autoprezentacji oraz na zadany temat zgodnie z programem nauczania; wykonania ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);

3. prac kontrolnych w semestrze (minimum 1 pracy kontrolnej – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);

4. semestralnego testu końcowego sprawdzającego ćwiczone na zajęciach i samodzielnie w domu działania językowe zgodnie z programem realizowanego kursu.

Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:

1. 25% oceny końcowej za pracę wykonaną na zajęciach

2. 25% oceny końcowej za wykonane prace domowe

3. 25% oceny końcowej z prac kontrolnych

4. 25% oceny końcowej z testu końcowego

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.

Lektorat A2

Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie A2 opiera się na ocenie przez lektora:

1. pracy wykonanej na zajęciach (np. pracy indywidualnej, pracy w parach, zespołach i wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej);

2. wykonanych prac domowych (np. wypowiedzi pisemnej i/lub ustnej - w tym krótkiego tekstu użytkowego; w formie autoprezentacji oraz na zadany temat z życia codziennego i zawodowego; na podstawie przeczytanego krótkiego tekstu z życia codziennego i zawodowego (studia, praca zawodowa); wykonania ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);

3. prac kontrolnych (minimum 1 pracy kontrolnej w semestrze – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);

4. semestralnego testu końcowego sprawdzającego ćwiczone na zajęciach i samodzielnie w domu działania językowe zgodnie z programem realizowanego kursu.

Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:

1. 25% oceny końcowej z pracy na zajęciach

2. 25% oceny końcowej z prac domowych

3. 25% oceny końcowej z prac kontrolnych

4. 25% oceny końcowej z testu końcowego

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.

Lektorat B1.1

Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie B1.1 opiera się na ocenie przez lektora:

1. pracy wykonanej na zajęciach (np. pracy indywidualnej, w parach, zespołach i wypowiedzi w formie pisemnej lub ustnej);

2. wykonanych prac domowych (np. wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej - w tym tekstu użytkowego; w formie autoprezentacji oraz na zadany temat z życia codziennego i zawodowego; na podstawie przeczytanego krótkiego tekstu z życia codziennego i zawodowego (studia, praca zawodowa); wykonania ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);

3. prac kontrolnych (minimum 1 pracy kontrolnej w semestrze – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);

4. semestralnego testu końcowego sprawdzającego ćwiczone na zajęciach i samodzielnie w domu działania językowe zgodnie z programem realizowanego kursu.

Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:

1. 25% oceny końcowej z pracy na zajęciach

2. 25% oceny końcowej z prac domowych

3. 25% oceny końcowej z prac kontrolnych

4. 25% oceny końcowej z testu końcowego

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.

Lektorat B1.2

Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie B1.2 opiera się na ocenie przez lektora:

1. pracy wykonanej na zajęciach (np. pracy indywidualnej, w parach, zespołach i wypowiedzi w formie pisemnej lub ustnej);

2. wykonanych prac domowych (wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej - w tym dłuższego tekstu użytkowego, np. listu nieformalnego i listu formalnego; w formie autoprezentacji oraz na zadany temat z życia codziennego i zawodowego (własne plany zawodowe); na podstawie przeczytanego dłuższego tekstu z życia codziennego i zawodowego (studia, praca zawodowa); wykonania ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);

3. prac kontrolnych (minimum 1 pracy kontrolnej w semestrze – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);

4. semestralnego testu końcowego sprawdzającego ćwiczone na zajęciach i samodzielnie w domu działania językowe zgodnie z programem realizowanego kursu.

Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:

1. 25% oceny końcowej z pracy na zajęciach

2. 25% oceny końcowej z prac domowych

3. 25% oceny końcowej z prac kontrolnych

4. 25% oceny końcowej z testu końcowego

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.

II. Ocenianie osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się

Minimalny próg zaliczenia każdego lektoratu: 55%.

Ocena osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się jest średnią arytmetyczną z procentów uzyskanych z poszczególnych elementów podlegających ocenie, przeliczaną według podanej skali:

Wartość w procentach

Ocena słownie

Ocena

-

celujący

5,5

90,00 – 100

bardzo dobry

5,0

81,00 – 89,99

dobry plus

4,5

72,00 – 80,99

dobry

4,0

63,00 – 71,99

dostateczny plus

3,5

55,00 – 62,99

dostateczny

3,0

0 – 54,99

niedostateczny

2,0

Ocenę „celujący” (5,5) otrzymuje student, który podczas weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się wykazał się wiedzą lub umiejętnościami znacznie wykraczającymi poza zakres przewidziany w programie nauczania i spełnił szczegółowe warunki zaliczenia przedmiotu określone przez prowadzącego.

Prowadzący zajęcia udostępnia studentom wyniki weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się niezwłocznie po dokonaniu ich oceny i umożliwia studentowi, na jego wniosek, wgląd do jego ocenianych prac.

Prowadzący jest zobowiązany do wystawienia i wpisania ocen końcowych z lektoratu w systemie teleinformatycznym, w terminie nie późniejszym niż 3 dni robocze od ostatniego terminu weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się, jednak nie później niż w pierwszym dniu roboczym po zakończeniu sesji egzaminacyjnej.

Po wystawieniu oceny w systemie teleinformatycznym student może, w terminie dwóch dni roboczych od jej wystawienia, zgłosić reklamację do prowadzącego za pośrednictwem uczelnianej poczty elektronicznej. Prowadzący w terminie dwóch dni roboczych od zgłoszenia reklamacji dokonuje ewentualnej korekty oceny.

Data aktualizacji: 18.09.2023

Zaopiniowane przez Radę Studium w dniu 27.09.2023

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję