Zasady weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się na lektoratach A1- B1.2 obowiązują niezależnie od formy prowadzenia zajęć dydaktycznych w SJO PWr dla studentów, którzy rozpoczęli kształcenie do 2024/2025 roku
Te same zasady mają zastosowanie przy prowadzeniu zajęć dydaktycznych w formie tradycyjnej (stacjonarnej), zdalnej i mieszanej.
Prowadzący zajęcia, podczas pierwszych zajęć w semestrze (cyklu dydaktycznym) informuje studentów o:
- szczegółowych zasadach zaliczenia przedmiotu,
- zasadach uczęszczania na zajęcia, w tym limicie dopuszczalnych nieobecności oraz sposobie ich odrabiania (nieobecności studenta ponad limit dopuszczalnych nieobecności mogą stanowić podstawę niezaliczenia przedmiotu lektoratu),
- formach, trybie i zasadach weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się,
- zasadach informowania o ocenach oraz planowanych terminach godzin konsultacji.
Zaliczenie lektoratu polega na weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się zgodnie z Kartą Przedmiotu. Zaliczenie lektoratu kończy się wystawieniem oceny końcowej na podstawie wyników weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się przeprowadzonych w trakcie realizacji zajęć. Student jest zobowiązany do zaliczenia lektoratu realizowanego w danym cyklu dydaktycznym w okresie do dnia rozpoczęcia sesji egzaminacyjnej tego semestru (cyklu dydaktycznego).
W przypadku stwierdzenia niesamodzielności pracy studenta w trakcie weryfikacji efektów uczenia się prowadzący zajęcia może skierować sprawę, za pośrednictwem dyrektora studium, do komisji dyscyplinarnej ds. studentów.
I Weryfikacja stopnia osiągnięcia efektów uczenia się
Lektorat A1
Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie A1 opiera się na ocenie przez lektora:
- pracy wykonanej na zajęciach(np. pracy indywidualnej, pracy w parach, zespołach, i wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej);
- wykonanych prac domowych (np. krótkiej wypowiedzi pisemnej i/lub ustnej; w formie krótkiej autoprezentacji oraz na zadany temat zgodnie z programem nauczania; wykonanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);
- prac kontrolnych w semestrze(minimum 1 pracy kontrolnej – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);
- semestralnego testu końcowegosprawdzającego ćwiczone na zajęciach i samodzielnie w domu działania językowe zgodnie z programem realizowanego kursu.
Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:
- 25% oceny końcowej za pracę wykonaną na zajęciach
- 25% oceny końcowej za wykonane prace domowe
- 25% oceny końcowej z prac kontrolnych
- 25% oceny końcowej z testu końcowego
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.
Lektorat A2
Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie A2 opiera się na ocenie przez lektora:
- pracy wykonanej na zajęciach(np. pracy indywidualnej, pracy w parach, zespołach i wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej);
- wykonanych prac domowych(np. wypowiedzi pisemnej i/lub ustnej - w tym krótkiego tekstu użytkowego; w formie autoprezentacji oraz na zadany temat z życia codziennego i zawodowego; na podstawie przeczytanego krótkiego tekstu z życia codziennego i zawodowego (studia, praca zawodowa); wykonanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);
- prac kontrolnych(minimum 1 pracy kontrolnej w semestrze – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);
- semestralnego testu końcowegosprawdzającego ćwiczone na zajęciach i samodzielnie w domu działania językowe zgodnie z programem realizowanego kursu.
Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:
- 25% oceny końcowej z pracy na zajęciach
- 25% oceny końcowej z prac domowych
- 25% oceny końcowej z prac kontrolnych
- 25% oceny końcowej z testu końcowego
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.
Lektorat B1.1
Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie B1.1 opiera się na ocenie przez lektora:
- pracy wykonanej na zajęciach(np. pracy indywidualnej, w parach, zespołach i wypowiedzi w formie pisemnej lub ustnej);
- wykonanych prac domowych(np. wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej - w tym tekstu użytkowego; w formie autoprezentacji oraz na zadany temat z życia codziennego i zawodowego; na podstawie przeczytanego krótkiego tekstu z życia codziennego i zawodowego (studia, praca zawodowa); wykonanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);
- prac kontrolnych(minimum 1 pracy kontrolnej w semestrze – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);
- semestralnego testu końcowegosprawdzającego ćwiczone na zajęciach i samodzielnie w domu działania językowe zgodnie z programem realizowanego kursu.
Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:
- 25% oceny końcowej z pracy na zajęciach
- 25% oceny końcowej z prac domowych
- 25% oceny końcowej z prac kontrolnych
- 25% oceny końcowej z testu końcowego
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.
Lektorat B1.2
Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie B1.2 opiera się na ocenie przez lektora:
- pracy wykonanej na zajęciach(np. pracy indywidualnej, w parach, zespołach i wypowiedzi w formie pisemnej lub ustnej);
- wykonanych prac domowych(wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej - w tym dłuższego tekstu użytkowego, np. listu nieformalnego i listu formalnego; w formie autoprezentacji oraz na zadany temat z życia codziennego i zawodowego (własne plany zawodowe); na podstawie przeczytanego dłuższego tekstu z życia codziennego i zawodowego (studia, praca zawodowa); wykonanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);
- prac kontrolnych(minimum 1 pracy kontrolnej w semestrze – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);
- semestralnego testu końcowegosprawdzającego ćwiczone na zajęciach i samodzielnie w domu działania językowe zgodnie z programem realizowanego kursu.
Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:
- 25% oceny końcowej z pracy na zajęciach
- 25% oceny końcowej z prac domowych
- 25% oceny końcowej z prac kontrolnych
- 25% oceny końcowej z testu końcowego
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.
II. Ocenianie osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się
Minimalny próg zaliczenia każdego lektoratu: 50%.
Ocena osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się jest średnią arytmetyczną z procentów uzyskanych z poszczególnych elementów podlegających ocenie, przeliczaną według podanej skali:
Wartość w procentach |
Ocena słownie |
Ocena |
90,00 – 100 |
bardzo dobry |
5,0 |
80,00 – 89,99 |
dobry plus |
4,5 |
70,00 – 79,99 |
dobry |
4,0 |
60,00 – 69,99 |
dostateczny plus |
3,5 |
50,00 – 59,99 |
dostateczny |
3,0 |
0 – 49,99 |
niedostateczny |
2,0 |
Prowadzący zajęcia udostępnia studentom wyniki weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się niezwłocznie po dokonaniu ich oceny i umożliwia studentowi, na jego wniosek, wgląd do jego ocenianych prac.
Prowadzący jest zobowiązany do wystawienia i wpisania ocen końcowych z lektoratu w systemie teleinformatycznym, w terminie nie późniejszym niż 3 dni robocze od ostatniego terminu weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się, jednak nie później niż w pierwszym dniu roboczym po zakończeniu sesji egzaminacyjnej.
Po wystawieniu oceny w systemie teleinformatycznym student może, w terminie dwóch dni roboczych od jej wystawienia, zgłosić reklamację do prowadzącego za pośrednictwem uczelnianej poczty elektronicznej. Prowadzący w terminie dwóch dni roboczych od zgłoszenia reklamacji dokonuje ewentualnej korekty oceny.
Data aktualizacji: 01.09.2025 r.
Zaopiniowane przez Radę Studium w dniu 10.09.2025 r.