Studium Języków Obcych

Efekty uczenia się

Szczegółowe efekty uczenia się dla przedmiotu „Język obcy”.

Poziom A1

EFEKTY UCZENIA SIĘ – POZIOM A1

WIEDZA

PEU_W01

Ma wiedzę dotyczącą podstaw systemu fonetycznego danego języka, podstawowego słownictwa i podstawowych struktur gramatycznych w zakresie tematów życia akademickiego i codziennego z elementami języka w środowisku pracy oraz podstawową wiedzę na temat zachowań socjokulturowych.

UMIEJĘTNOŚCI

PEU_U01

Rozumie krótkie wypowiedzi, proste polecenia, prośby, pytania oraz informacje.

PEU_U02

Czyta ze zrozumieniem proste krótkie teksty z życia akademickiego z elementami języka w środowisku pracy.

PEU_U03

Porozumiewa się na odpowiednim poziomie w sytuacjach akademickich oraz codziennych i zawodowych.

PEU_U04

Opisuje prostymi zdaniami sytuacje z życia akademickiego, codziennego i zawodowego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEU_K01

Potrafi współpracować w grupie; rozumie potrzebę pracy własnej i potrzebę uczenia się dla dalszego rozwoju, dostrzega znaczenie wiedzy interkulturowej.

Poziom A2

EFEKTY UCZENIA SIĘ – POZIOM A2

WIEDZA

PEU_W01

Posiada odpowiednią do poziomu wiedzę językową w obszarze tematyki życia akademickiego i codziennego z elementami języka w środowisku pracy oraz wiedzę interkulturową, pozwalającą na radzenie sobie z komunikacją w danym języku.

UMIEJĘTNOŚCI

PEU_U01

Rozumie proste wypowiedzi na temat wydarzeń z życia akademickiego, codziennego i w środowisku pracy oraz rozpoznaje najważniejsze informacje w prostych komunikatach.

PEU_U02

Czyta ze zrozumieniem dość proste opisy wydarzeń z życia akademickiego, codziennego i w środowisku pracy oraz potrafi znaleźć w tekstach potrzebne informacje.

PEU_U03

W odpowiedni do poziomu sposób opowiada o sobie i innych osobach, miejscach, które zna, o minionych wydarzeniach, swoich planach oraz potrafi uczestniczyć w rozmowie na znane tematy.

PEU_U04

Potrafi krótko opisać informacje dotyczące typowych spraw z życia akademickiego, codziennego i zawodowego, zachowując kolejność zdarzeń oraz zanotować ważne informacje i wypełnić prosty formularz.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEU_K01

Posiada umiejętność uczenia się, stosując określone techniki (np. skupianie uwagi na podstawowych informacjach, efektywne współdziałanie podczas pracy w parach lub grupach, umiejętność wykorzystywania dostępnych materiałów do samodzielnej nauki, umiejętność korzystania z nowych technologii), dostrzega związki i różnice między kulturą własną a obcą.

Poziom B1

EFEKTY UCZENIA SIĘ – POZIOM B1

WIEDZA

PEU_W01

Posiada wiedzę językową pozwalającą na formułowanie opinii dotyczących własnej osoby i otoczenia, wybranego zawodu, czasu wolnego oraz wiedzę dotyczącą zachowań językowych i kulturowych na obszarze uczonego języka.

UMIEJĘTNOŚCI

PEU_U01

Rozumie najważniejsze elementy wypowiedzi oraz informacji dotyczących znanych tematów z życia akademickiego, codziennego i w środowisku pracy.

PEU_U02

Czyta ze zrozumieniem dłuższe teksty, potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, rozumie ogólny sens czytanego tekstu i wyszukuje potrzebne informacje zawarte w tekście.

PEU_U03

Potrafi zainicjować i podtrzymać rozmowę na znany temat, właściwie reagować na wypowiedź rozmówcy w znanym kontekście sytuacyjnym, relacjonować wypowiedzi innych osób, wyrażać w prosty sposób swoje opinie dotyczące różnych aspektów życia.

PEU_U04

Potrafi napisać tekst na omawiane tematy, krótki tekst użytkowy oraz wypełnić formularz.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEU_K01

Wykazuje umiejętność działań kreatywnych i kooperacyjnych oraz wypracowuje własny styl uczenia się i krytycznego myślenia.

Poziom B2.1

EFEKTY UCZENIA SIĘ – POZIOM B2.1

WIEDZA

PEU_W01

Posiada wiedzę dotyczącą tematów związanych ze środowiskiem akademickim uczelni technicznej oraz z problemami współczesnego świata, a także wiedzę interkulturową i interdyscyplinarną niezbędną w komunikacji.

UMIEJĘTNOŚCI

PEU_U01

Rozumie i interpretuje treści akademickie i specjalistyczne oraz doskonali rozumienie użytkowników danego języka.

PEU_U02

Posługuje się umiejętnością ogólnego i selektywnego czytania ze zrozumieniem tekstów o tematyce akademickiej i specjalistycznej z wykorzystaniem odpowiednich pomocy.

PEU_U03

Dysponuje odpowiednim zasobem środków językowych, aby wypowiadać się na zadany temat, formułować i uzasadniać opinie, wyjaśniać swoje stanowisko, przedstawiać wady i zalety różnych rozwiązań w zespołach interdyscyplinarnych, ćwicząc umiejętności komunikacji, kreatywności, kooperacji i krytycznego myślenia.

PEU_U04

Tworzy formy użytkowe typowe dla środowiska akademickiego i zawodowego przy zachowaniu odpowiednich reguł rejestru formalnego i nieformalnego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEU_K01

Dysponuje umiejętnością stosowania wiedzy z uwzględnieniem interkulturowości; ma świadomość potrzeb językowych niezbędnych w międzynarodowym środowisku akademickim i zawodowym.

Poziom B2.2

EFEKTY UCZENIA SIĘ – POZIOM B2.2

WIEDZA

PEU_W01

Ma wiedzę, umiejętności i kompetencje zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 ESOKJ (CEFR); zna i stosuje środki językowe (gramatyczne, leksykalne oraz stylistyczne) typowe dla języka akademickiego i specjalistycznego zgodnie z wiedzą na temat kultury w obszarze tych języków.

UMIEJĘTNOŚCI

PEU_U01

Rozumie i interpretuje treści akademickie i specjalistyczne z dziedzin nauk ścisłych i technicznych, przedstawione w różnych formach.

PEU_U02

Czyta ze zrozumieniem teksty akademickie związane z dyscyplinami technicznymi, w tym właściwymi dla studiowanego kierunku; pozyskuje i interpretuje informacje ze specjalistycznych źródeł obcojęzycznych.

PEU_U03

Porozumiewa się skutecznie w środowisku akademickim i zawodowym w zespołach interdyscyplinarnych, ćwicząc umiejętności komunikacji, kreatywności, kooperacji i krytycznego myślenia; wykorzystuje odpowiednie środki językowe; posługuje się językiem specjalistycznym; przedstawia prezentacje na tematy związane ze studiowanym kierunkiem.

PEU_U04

Przygotowuje teksty formalne typowe dla środowiska akademickiego i zawodowego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEU_K01

Docenia potrzebę uczenia się i doskonalenia swoich umiejętności w zakresie języka specjalistycznego oraz specyfikę kulturową użycia danego języka.

Poziom B2+

EFEKTY UCZENIA SIĘ – POZIOM B2+

WIEDZA

PEU_W01

Ma wiedzę, umiejętności i kompetencje zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ w ESOKJ, które wykorzystuje dla potrzeb komunikacji w środowisku akademickim oraz zawodowym w swojej dziedzinie technicznej.

UMIEJĘTNOŚCI

PEU_U01

Potrafi umiejętnie posługiwać się ustnie i pisemnie używając rejestru odpowiedniego dla języka akademickiego oraz zawodowego.

PEU_U02

Stosuje w mowie i w piśmie odpowiednie środki językowe.

PEU_U03

Rozumie obcojęzyczne teksty i wypowiedzi ze swojej specjalności oraz specjalności pokrewnych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEU_K01

Ma świadomość roli języka obcego dla potrzeb komunikacji w wielokulturowym oraz interdyscyplinarnym w środowisku akademickim i zawodowym.

Poziom C1.1

EFEKTY UCZENIA SIĘ – POZIOM C1.1

WIEDZA

PEU_W01

Ma wiedzę językową konieczną w komunikacji dotyczącej nauk technicznych i problemów współczesnego świata w środowisku akademickim i zawodowym, a także wiedzę interkulturową i świadomość jej wpływu na komunikację.

UMIEJĘTNOŚCI

PEU_U01

Rozumie i interpretuje dłuższe wypowiedzi na tematy akademickie i specjalistyczne z różnych dziedzin technicznych, przedstawione w zróżnicowanych formach.

PEU_U02

Rozumie teksty dotyczące tematyki akademickiej i różnych dziedzin technicznych; pozyskuje potrzebne informacje z czytanej literatury.

PEU_U03

Porozumiewa się swobodnie w środowisku akademickim i zawodowym w zespołach interdyscyplinarnych, ćwicząc umiejętności komunikacji, kreatywności, kooperacji i krytycznego myślenia; wykorzystuje odpowiednie środki językowe (gramatyczne i leksykalne); rozwija poszczególne zagadnienia.

PEU_U04

Przygotowuje spójne teksty typowe dla środowiska akademickiego i zawodowego, także w oparciu o informacje z różnych źródeł specjalistycznych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEU_K01

Komunikuje się swobodnie w środowisku akademickim i zawodowym zgodnie ze standardami językowymi i kulturowymi; dostosowuje się do sytuacji i odbiorcy.

Poziom C1.2

EFEKTY UCZENIA SIĘ – POZIOM C1.2

WIEDZA

PEU_W01

Ma wiedzę, umiejętności i kompetencje językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu C1 ESOKJ (CEFR); posługuje się językiem akademickim i specjalistycznym w zakresie niezbędnym do funkcjonowania w międzynarodowym środowisku akademickim i specjalistycznym zgodnie z wiedzą na temat kultury w obszarze tych języków.

UMIEJĘTNOŚCI

PEU_U01

Rozumie i interpretuje dłuższe wypowiedzi na tematy akademickie i specjalistyczne z różnych dziedzin technicznych, przedstawione w zróżnicowanych formach.

PEU_U02

Rozumie złożone teksty dotyczące tematyki akademickiej i różnych dziedzin technicznych; pozyskuje potrzebne informacje z czytanej literatury.

PEU_U03

Porozumiewa się swobodnie w środowisku akademickim i zawodowym w zespołach interdyscyplinarnych, ćwicząc umiejętności komunikacji, kreatywności, kooperacji i krytycznego myślenia; wykorzystuje zaawansowane środki językowe (gramatyczne i leksykalne); rozwija poszczególne zagadnienia; przedstawia dobrze skonstruowaną prezentację związaną ze studiowaną dziedziną.

PEU_U04

Przygotowuje spójne i rozbudowane teksty typowe dla środowiska akademickiego i zawodowego, także w oparciu o informacje z różnych źródeł specjalistycznych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEU_K01

Komunikuje się swobodnie i precyzyjnie w środowisku akademickim i zawodowym zgodnie ze standardami językowymi i kulturowymi; dostosowuje się do sytuacji i odbiorcy.

Poziom C1+

EFEKTY UCZENIA SIĘ – POZIOM C1+

WIEDZA

PEU_W01

Ma wiedzę, umiejętności i kompetencje zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu C1+ w ESOKJ, które wykorzystuje dla potrzeb komunikacji w środowisku akademickim oraz zawodowym w swojej dziedzinie technicznej.

UMIEJĘTNOŚCI

PEU_U01

Potrafi umiejętnie posługiwać się ustnie i pisemnie używając rejestru odpowiedniego dla języka akademickiego oraz zawodowego na poziomie C1.

PEU_U02

Stosuje w mowie i w piśmie odpowiednie środki językowe na poziomie zaawansowanym.

PEU_U03

Rozumie skomplikowane obcojęzyczne teksty i wypowiedzi ze swojej specjalności oraz specjalności pokrewnych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEU_K01

Ma świadomość roli języka obcego dla potrzeb komunikacji w wielokulturowym oraz interdyscyplinarnym w środowisku akademickim i zawodowym.

Politechnika Wrocławska © 2025

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję