I. Weryfikacja stopnia osiągnięcia efektów uczenia się
Lektorat A1
Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie A1 opiera się na ocenie przez lektora:
- pracy wykonanej na zajęciach (np. pracy indywidualnej, pracy w parach, zespołach, i wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej, mini projekt);
- wykonanych prac domowych (np. krótkiej wypowiedzi pisemnej i/lub ustnej; w formie krótkiej autoprezentacji oraz na zadany temat zgodnie z programem nauczania; wykonania ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);
- prac kontrolnych w semestrze (minimum 1 pracy kontrolnej – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);
- semestralnego testu końcowego.
Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:
- 25% oceny końcowej za pracę na zajęciach
- 25% oceny końcowej za prace domowe
- 25% oceny końcowej z prac kontrolnych
- 25% oceny końcowej z testu semestralnego
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.
Lektorat A2
Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie A2 opiera się na ocenie przez lektora:
- pracy wykonanej na zajęciach (np. pracy indywidualnej, pracy w parach, zespołach i wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej, mini projekt);
- wykonanych prac domowych (np. wypowiedzi pisemnej i/lub ustnej - w tym krótkiego tekstu użytkowego; w formie autoprezentacji oraz na zadany temat na podstawie przeczytanego krótkiego tekstu z życia codziennego i zawodowego (studia, praca zawodowa); wykonania ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);
- prac kontrolnych (minimum 1 pracy kontrolnej w semestrze – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);
- semestralnego testu końcowego.
Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:
- 25% oceny końcowej za pracę na zajęciach
- 25% oceny końcowej za prace domowe
- 25% oceny końcowej z prac kontrolnych
- 25% oceny końcowej z testu semestralnego
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.
Lektorat B2.1
Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie B2.1/C1.1 opiera się na ocenie przez lektora:
- pracy wykonanej na zajęciach - ocena działań językowych na zajęciach prowadzących do skutecznej komunikacji w języku obcym w środowisku akademickim i zawodowym;
- pracy projektowej - praca projektowa w zespołach interdyscyplinarnych (międzywydziałowych) obejmująca rekomendowane w karcie przedmiotu formy pracy (ustne i pisemne);
- pracy indywidualnej - ustna i/lub pisemna weryfikacja stopnia opanowania zagadnień obejmujących język specjalistyczny charakterystyczny dla studiowanej dziedziny przygotowanych i realizowanych indywidualnie w domu i na zajęciach;
- testu zaliczeniowego - test zaliczeniowy sprawdzający umiejętności językowe (rozumienie tekstu słuchanego i czytanego) oraz opanowanie zagadnień leksykalno-gramatycznych.
Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:
- 25% oceny końcowej za pracę wykonaną na zajęciach
- 25% oceny końcowej za pracę projektową
- 25% oceny końcowej za pracę indywidualną
- 25% oceny końcowej z testu zaliczeniowego.
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.
Lektorat B2.2
Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie B2.2/C1.2 opiera się na ocenie przez lektora:
- pracy wykonanej na zajęciach - ocena działań językowych na zajęciach prowadzących do skutecznej komunikacji w języku obcym w środowisku akademickim i zawodowym;
- pracy projektowej - praca projektowa w zespołach interdyscyplinarnych (międzywydziałowych) obejmująca rekomendowane w karcie przedmiotu formy pracy (ustne i pisemne);
- indywidualnej prezentacji z uwzględnieniem języka specjalistycznego - wygłoszona indywidualna prezentacja powiązana tematycznie ze studiowaną dziedziną;
- testu zaliczeniowego - test zaliczeniowy sprawdzający umiejętności językowe (rozumienie tekstu słuchanego i czytanego) oraz opanowanie zagadnień leksykalno-gramatycznych.
Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:
- 25% oceny końcowej za pracę wykonaną na zajęciach
- 25% oceny końcowej za pracę projektową
- 25% oceny końcowej za indywidualną prezentację z uwzględnieniem języka specjalistycznego
- 25% oceny końcowej z testu zaliczeniowego.
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.
Lektorat B2+
Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się na lektoracie B2+/C1+ opiera się na ocenie przez lektora:
- pracy studenta na zajęciach oraz przygotowanie do zajęć - ocenie podlega całokształt działań językowych prowadzących do skutecznej komunikacji w języku obcym w trakcie zajęć i umiejętność wzięcia udziału w wielu formach interakcji odnoszących się do środowiska zawodowego typowego dla absolwentów uczelni technicznych
- pracy projektowej związanej ze studiowanym kierunkiem – project based learning lub challenge based learning - ocenie podlega umiejętność wykorzystania odpowiednich środków językowych; umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym w wypowiedziach na tematy związane ze studiowanym kierunkiem
Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z dwóch równoważnych części:
- 50% oceny końcowej z pracy studenta na zajęciach oraz przygotowanie do zajęć
- 50% oceny końcowej z pracy projektowej związanej ze studiowanym kierunkiem
Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.
II. Ocenianie osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się
Ocena osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się jest średnią arytmetyczną z punktów/procentów uzyskanych z poszczególnych elementów podlegających ocenie, przeliczoną według podanej skali:
| Ocena słownie | Ocena | Ocena stopień opanowania wiedzy i umiejętności skala % |
|---|---|---|
| bardzo dobry | 5.0 | 90-100% |
| dobry plus | 4.5 | 80-89% |
| dobry | 4.0 | 70-79% |
| dostateczny plus | 3.5 | 60-69% |
| dostateczny | 3.0 | 50-59% |
| niedostateczny | 2.0 | 0-49% |
Minimalny próg zaliczenia każdego lektoratu: 50%.
Po wystawieniu oceny w systemie teleinformatycznym student może, w terminie dwóch dni roboczych od jej wystawienia, zgłosić reklamację do prowadzącego za pośrednictwem uczelnianej poczty elektronicznej. Prowadzący w terminie dwóch dni roboczych od zgłoszenia reklamacji dokonuje ewentualnej korekty oceny.