Studium Języków Obcych

Weryfikacja i ocenianie osiagniętych efektów uczenia się

Weryfikacja i ocenianie osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się na studiach niestacjonarnych dla studentów rozpoczynających kształcenie od roku akademickiego 2025/2026

I. Weryfikacja stopnia osiągnięcia efektów uczenia się

Lektorat A1

Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie A1 opiera się na ocenie przez lektora:

  1. pracy wykonanej na zajęciach (np. pracy indywidualnej, pracy w parach, zespołach, i wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej, mini projekt);
  2. wykonanych prac domowych (np. krótkiej wypowiedzi pisemnej i/lub ustnej; w formie krótkiej autoprezentacji oraz na zadany temat zgodnie z programem nauczania; wykonania ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);
  3. prac kontrolnych w semestrze (minimum 1 pracy kontrolnej – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);
  4. semestralnego testu końcowego.

Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:

  • 25% oceny końcowej za pracę na zajęciach
  • 25% oceny końcowej za prace domowe
  • 25% oceny końcowej z prac kontrolnych
  • 25% oceny końcowej z testu semestralnego

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.

Lektorat A2

Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie A2 opiera się na ocenie przez lektora:

  1. pracy wykonanej na zajęciach (np. pracy indywidualnej, pracy w parach, zespołach i wypowiedzi w formie pisemnej i/lub ustnej, mini projekt);
  2. wykonanych prac domowych (np. wypowiedzi pisemnej i/lub ustnej - w tym krótkiego tekstu użytkowego; w formie autoprezentacji oraz na zadany temat na podstawie przeczytanego krótkiego tekstu z życia codziennego i zawodowego (studia, praca zawodowa); wykonania ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych);
  3. prac kontrolnych (minimum 1 pracy kontrolnej w semestrze – test, kolokwium, sprawdzian, kartkówka);
  4. semestralnego testu końcowego.

Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:

  • 25% oceny końcowej za pracę na zajęciach
  • 25% oceny końcowej za prace domowe
  • 25% oceny końcowej z prac kontrolnych
  • 25% oceny końcowej z testu semestralnego

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.

Lektorat B2.1

Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie B2.1/C1.1 opiera się na ocenie przez lektora:

  1. pracy wykonanej na zajęciach - ocena działań językowych na zajęciach prowadzących do skutecznej komunikacji w języku obcym w środowisku akademickim i zawodowym;
  2. pracy projektowej - praca projektowa w zespołach interdyscyplinarnych (międzywydziałowych) obejmująca rekomendowane w karcie przedmiotu formy pracy (ustne i pisemne);
  3. pracy indywidualnej - ustna i/lub pisemna weryfikacja stopnia opanowania zagadnień obejmujących język specjalistyczny charakterystyczny dla studiowanej dziedziny przygotowanych i realizowanych indywidualnie w domu i na zajęciach;
  4. testu zaliczeniowego - test zaliczeniowy sprawdzający umiejętności językowe (rozumienie tekstu słuchanego i czytanego) oraz opanowanie zagadnień leksykalno-gramatycznych.

Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:

  • 25% oceny końcowej za pracę wykonaną na zajęciach
  • 25% oceny końcowej za pracę projektową
  • 25% oceny końcowej za pracę indywidualną
  • 25% oceny końcowej z testu zaliczeniowego.

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.

Lektorat B2.2

Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się, bazujących na czterech umiejętnościach językowych, na lektoracie B2.2/C1.2 opiera się na ocenie przez lektora:

  1. pracy wykonanej na zajęciach - ocena działań językowych na zajęciach prowadzących do skutecznej komunikacji w języku obcym w środowisku akademickim i zawodowym;
  2. pracy projektowej - praca projektowa w zespołach interdyscyplinarnych (międzywydziałowych) obejmująca rekomendowane w karcie przedmiotu formy pracy (ustne i pisemne);
  3. indywidualnej prezentacji z uwzględnieniem języka specjalistycznego - wygłoszona indywidualna prezentacja powiązana tematycznie ze studiowaną dziedziną;
  4. testu zaliczeniowego - test zaliczeniowy sprawdzający umiejętności językowe (rozumienie tekstu słuchanego i czytanego) oraz opanowanie zagadnień leksykalno-gramatycznych.

Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z czterech równoważnych części:

  • 25% oceny końcowej za pracę wykonaną na zajęciach
  • 25% oceny końcowej za pracę projektową
  • 25% oceny końcowej za indywidualną prezentację z uwzględnieniem języka specjalistycznego
  • 25% oceny końcowej z testu zaliczeniowego.

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.

Lektorat B2+

Weryfikacja osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się na lektoracie B2+/C1+ opiera się na ocenie przez lektora:

  1. pracy studenta na zajęciach oraz przygotowanie do zajęć - ocenie podlega całokształt działań językowych prowadzących do skutecznej komunikacji w języku obcym w trakcie zajęć i umiejętność wzięcia udziału w wielu formach interakcji odnoszących się do środowiska zawodowego typowego dla absolwentów uczelni technicznych
  2. pracy projektowej związanej ze studiowanym kierunkiem – project based learning lub challenge based learning - ocenie podlega umiejętność wykorzystania odpowiednich środków językowych; umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym w wypowiedziach na tematy związane ze studiowanym kierunkiem

Na koniec lektoratu student otrzymuje ocenę z zaliczenia, która składa się z dwóch równoważnych części:

  • 50% oceny końcowej z pracy studenta na zajęciach oraz przygotowanie do zajęć
  • 50% oceny końcowej z pracy projektowej związanej ze studiowanym kierunkiem

Aby uzyskać pozytywną ocenę końcową, należy wykazać się wymiernymi osiągnięciami w każdym z ocenianych elementów.

II. Ocenianie osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się

Ocena osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się jest średnią arytmetyczną z punktów/procentów uzyskanych z poszczególnych elementów podlegających ocenie, przeliczoną według podanej skali:

Ocena słownie Ocena Ocena stopień opanowania wiedzy i umiejętności skala %
bardzo dobry 5.0 90-100%
dobry plus 4.5 80-89%
dobry 4.0 70-79%
dostateczny plus 3.5 60-69%
dostateczny 3.0 50-59%
niedostateczny 2.0 0-49%

Minimalny próg zaliczenia każdego lektoratu: 50%.

Po wystawieniu oceny w systemie teleinformatycznym student może, w terminie dwóch dni roboczych od jej wystawienia, zgłosić reklamację do prowadzącego za pośrednictwem uczelnianej poczty elektronicznej. Prowadzący w terminie dwóch dni roboczych od zgłoszenia reklamacji dokonuje ewentualnej korekty oceny.

Politechnika Wrocławska © 2025

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję