W dniach 8-12 maja 2017 odbyły się Juwenalia Językowe. W ramach zajęć, prowadzący zaplanowali różnorodne konkursy, quizy oraz prezentacje:
- prowadzący zajęcia z języka hiszpańskiego opracowali i przeprowadzili quiz konkursowy zatytułowany „Co wiesz o Hiszpanii?”, w którym przyznano dwie główne nagrody – bony na uczestnictwo w charakterze wolnego słuchacza w kursie języka hiszpańskiego na poziomie A2 w roku akademickim 2017/18;
- mgr Zofia Paroń przygotowała prezentację o regionach Francji „Tour de France”;
- mgr Ewa Dmowska przygotowała piosenkę "Les Champs-Elysées", quiz o Francji i krajach francuskojęzycznych, francuskie łamańce językowe oraz prezentację o Francji (geografia, symbole Francji oraz święta francuskie);
- mgr Mariusz Stanisz zaprezentował ciekawe miejsca w Paryżu w oparciu o piosenkę "Sous le ciel de Paris" oraz poprowadził gry językowo-integracyjne;
- mgr Natalia Lesiak oraz Elena Kotlarczyk przygotowały warsztaty "Jedźmy do Moskwy", do których włączone zostały relacje studentów z pobytu na kursie języka rosyjskiego w Moskiewskim Uniwersytecie Przyjaźni Narodów; po prezentacjach miał miejsce konkurs "TO zdjęcie brzmi znajomo" (zdjęcia ciekawych miejsc Moskwy) oraz gra językowa "Co to znaczy? Studencki slang";
- dr Romualda Kuźmińska poprowadziła zajęcia na temat najbardziej tajemniczych miejsc Rosji, wpisując się tym samym w zaproponowany temat przewodni Juwenaliów Językowych.
Ponadto, podczas tygodnia juwenaliowego dr Toyotaka Ota przeprowadził serię wykładów na temat kultury japońskiej:
- "Obscene No More? A kids' TV show in sexless aging society" - w swojej prezentacji dr Ota wykorzystał jako punkt wyjścia program telewizyjny dla dzieci, aby porozmawiać o tym jak Japończycy traktują intymność (jako coś obscenicznego) w aktualnym kontekście starzejącego się społeczeństwa.
- "Japanese Monsters and Environmental Pollution" – dr Ota zaprezentował historię zanieczyszczenia środowiska i wzrost jego ochrony w Japonii. Omówił w jaki sposób japońskie filmy z olbrzymimi potworami (np. “ Godzilla”) i programy telewizyjne przyczyniły się do uświadamiania dzieciom związku pomiędzy działaniami ludzkimi, a ich konsekwencjami na środowisko.
- "Japanese Folk Tales" – zajęcia z użyciem filmu - studenci oglądali 5 animowanych tradycyjnych opowieści ludowych z Japonii. Dr Ota wyjaśnił jak głęboko historie te są zintegrowane z japońskimi wyobrażeniami.
- „Roboty w Japonii” – dr Ota wyjaśnił co Japończycy rozumieją pod hasłem "robot" i jak to spowalnia rozwój A.I. w Japonii.
- "Mystery Yokai Theater 3000" – podczas tych zajęć studenci obejrzeli fragmenty niezwykle popularnego w Japonii programu telewizyjnego "Yokai Watch", który nadawany jest również w innych krajach świata. Dr Ota wyjaśnił dlaczego program ten odniósł sukces tylko w Japonii oraz na czym polegał sekret parodii i żartów używanych w programie.