Sprawozdanie z projektu dydaktycznego SJO „Top Skills”
Trzecia edycja projektu została zrealizowana w okresie od 11.04.2024 do 29.04.2024.
Organizatorem i pomysłodawcą projektu jest SJO.
Top Skills to cykl webinarów w języku angielskim składający się z pięciu spotkań online, zorganizowanych przez Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej przy wsparciu zewnętrznych ekspertów. Projekt ma na celu przybliżenie uczestnikom zarówno teoretycznych jak i praktycznych aspektów rozwoju umiejętności miękkich min.: autoprezentacji w procesie rekrutacji, technik prezentacji, strategii uczenia się i doskonalenia kompetencji językowych, pracy w grupie i ról, jakie przyjmujemy pracując w zespole oraz większej świadomości różnic interkulturowych. Top Skills wspiera przygotowanie językowe studentów do pracy w środowisku międzynarodowym. Projekt rozwija znajomość języka angielskiego i pokazuje jego przydatność w codziennej komunikacji zawodowej i rozwoju osobistym.
Zgodnie z harmonogramem odbyło się 5 webinarów:
- 11.04.2024, 17.30-19.00 Mastering Presentation Skills: Crafting Confident and Impactful Deliveries - Magdalena Kondro - wykładowca języka angielskiego w Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej,
- 16.04.24, 17.30-19.00 Your roles in a team – Agnieszka Mirowska - wykładowca języka angielskiego w Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej,
- 17.04.24, 17.00-18.30 There is nothing obvious - a few thoughts on cross- cultural communication - dr Toyotaka Ota - wykładowca języka japońskiego w Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej,
- 19.04.24, 17.30-19.00 Taking control of your career - Karolina Piotrowska (Manager w firmie Primark),
- 29.04.24, 17.30-19.00 English Fluency Unveiled: A Skeptical Guide - Łukasz Mally - wykładowca języka angielskiego w Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej.
Projekt koordynowały Anna Kania oraz Marta Hamryszak - Sierpowska.
Rekrutacja została przeprowadzona za pomocą formularza google. Na zapytania w czasie trwania projektu udzielała odpowiedzi Anna Kania. Została przygotowana zakładka szczegółowo opisująca projekt wraz z regulaminem i harmonogramem w językach polskim i angielskim na stronie SJO.
Tytuł webinaru |
Panelista |
Liczba uczestników (lista obecności) |
Liczba wypełnionych ankiet |
11.04.24 Mastering Presentation Skills: Crafting Confident and Impactful Deliveries |
Magdalena Kondro (SJO) |
86 |
68 |
16.04.24 Your roles in a team |
Agnieszka Mirowska (SJO) |
50 |
30 |
17.04.24 There is nothing obvious - a few thoughts on cross- cultural communication |
dr Toyotaka Ota (SJO) |
97 |
69 |
19.04.24 Taking control of your career |
Karolina Piotrowska (Manager Primark) |
70 |
56 |
29.04.24 English Fluency Unveiled: A Skeptical Guide |
Łukasz Mally (SJO) |
65 |
51 |
Dzięki intensywnej akcji informacyjnej i reklamowej - mailing do wszystkich studentów PWr - WCSS, liczba aplikacji wyniosła 246, ostateczna liczba uczestników wszystkich webinarów wynosiła 143. Uczestnicy mogli zapisywać się na wybrane wydarzenia, bądź na wszystkie. Webinary odbywały się na platformie Zoom na podstawie licencji Politechniki Wrocławskiej. Od strony technicznej projekt przygotował i koordynował wraz z SJO Zespół wsparcia zdalnego nauczania PWr (Magdalena Lisowska).
Po każdym webinarze uczestnicy wypełniali przygotowaną krótką ankietę, zawierającą 3 punkty:
- Czy webinar spełnił Pana/ pani oczekiwania? (1-zdecydowanie nie, 2-nie, 3-czesciowo, 4-tak, 5-zdecydowanie tak)
Did the webinar meet your expectations? (1-definitely no, 2-no, 3-partially, 4-yes, 5-definitely yes) - Czy poleciłby/ poleciłaby Pan/ Pani to szkolenie innym osobom? (1-zdecydowanie nie, 2-nie, 3-czesciowo, 4-tak, 5-zdecydowanie tak)
Would you recommend this workshop to other people? (1-definitely no, 2-no, 3-partially, 4-yes, 5-definitely yes) - Czy taka tematyka powinna być kontynuowana - uwagi, komentarze
Should such range of topics be continued - suggestions, comments
W ankietach przeważały bardzo dobre noty punktowe i pozytywne komentarze.
Webinar 1
Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 82%
Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 85%
Pytanie 3 – przykładowe wypowiedzi:
„Tak, ta tematyka jest bardzo przydatna i powinna być kontynuowana”
„Tematyka była bardzo ciekawa, a wiedza uzyskana na webinarze użyteczna. Prowadząca była charyzmatyczna i bardzo przyjemnie się słuchało😊”
„Zdecydowanie! Webinar przerósł moje oczekiwania – spodziewałam się czegoś na styl nudnego wykładu, a okazało się, że można było się dowiedzieć bardzo dużo przydatnych rzeczy, które na pewno mi się niedługo przydadzą.”
Webinar 2
Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 87%
Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 93%
Pytanie 3 – przykładowe wypowiedzi:
„Zdecydowanie tak. To była bardzo przyjemna forma pracy nastawiona na pracę w grupach”
„Myślę, ze tematyka powinna być kontynuowana. W szkołach praca w grupie bardziej polega na wykorzystywaniu innych, a nie na współpracy. Jest problem z dzieleniem się obowiązkami i zaufaniem w zespołach”.
„Jak najbardziej. Oprócz tego, że tematyka webinaru była ciekawa, warto wspomnieć, że każde takie doświadczenie, kiedy musimy współpracować z ludźmi, których nie znamy, aby osiągnąć cel, pomaga w rozwijaniu umiejętności miękkich. Naturalnie przyjmujemy role w teamie, które najbardziej nam odpowiadają. Do tego otwieramy się na używanie języka angielskiego – nie mamy do tego zbyt wielu możliwości na co dzień.”
Webinar 3
Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 78%
Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 81%
Pytanie 3 – przykładowe wypowiedzi:
„In my opinion such range of topics should be continued. A very interesting presentation of the issue, explained by the lecturer in an understandable way.”
„Webinar dzisiaj był bardzo ciekawy, a dr Ota Toytaka jest świetnym człowiekiem i ma dar do opowiadania i trzymania słuchacza w uwadze.”
„Tematyka spotkania była bardzo ciekawa. Zwróciła uwagę na pewne problemy, relacje i różnice w postrzeganiu innych kultur. Zdecydowanie ten temat powinien być kontynuowany”
Webinar 4
Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 90%
Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 90%
Pytanie 3 – przykładowe wypowiedzi:
„Jak najbardziej, szczególnie cenne były fragmenty dotyczące rozmowy o pracę i różnic w przeprowadzaniu jej w różnych krajach.”
„Bardzo przydatny webinar niezależnie od doświadczenia słuchającego. Wydaje mi się, że bardzo ważnym elementem było podzielenie się ze słuchaczami tym, że musimy być świadomi tego, że nawet ci, którzy teraz mają świetną pracę, najprawdopodobniej musieli wysłać dziesiątki CV na różne pozycje, aby być tu gdzie są teraz. Również świetna okazja, aby móc zadać pytania i dostać bardzo użyteczne odpowiedzi. Poziom energii prowadzącej również był bardzo pozytywnym aspektem.”
„Yes! Career topics + how to make a CV + Cover Letter are a consant doubt among students”
Webinar 5
Pytanie 1 – oceny 4 i 5 pkt - łącznie 92%
Pytanie 2 – oceny 4 i 5 pkt łącznie 92%
Pytanie 3 – przykładowe wypowiedzi:
„I wish it will, I enjoyed it very much.”
„Świetny prowadzący, świetny akcent, bardzo ciekawy temat, istotny dla wszystkich, którzy uczą się języka.”
„Yes, I think many people could benefit from learning how to master English, what techniques to use etc. Questions were also good and allowed for getting useful insights.”
Po ostatnim webinarze zostało dodane 1 pytanie, dotyczące strony organizacyjnej projektu.
Jak oceniacie Państwo stronę organizacyjną projektu (zapisy, informacje, mailing)/
How do you assess the organizational side of the project (enrollment, info, mailing):
1. źle i niewystarczająco/ bad and insufficient – brak odpowiedzi
2. odpowiednio/ satisfactory - udzieliło 6% respondentów
3. dobrze/ good – 24%
4. bardzo dobrze/ very good – 71%
Dobrze i bardzo dobrze oceniło organizację webinaru 95% uczestników.
Wnioski i podsumowanie
Zgodnie z Regulaminem studenci, którzy uczestniczyli w przynajmniej 3 webinarach, otrzymali imienne Certyfikaty Top Skills. łącznie przyznano 91 Certyfikatów w wersji anglojęzycznej. Certyfikaty zostały wysłane do 20.05.24 mailowo przez A. Kanię.
Projekt Top Skills został po raz kolejny bardzo wysoko oceniony przez studentów, którzy są zainteresowani udziałem w szkoleniach łączących tematykę rozwoju osobistego, zawodowego i kompetencji językowych. Webinary były prowadzone przez prelegentów, którzy w sposób praktyczny prezentowali umiejętność budowania kompetencji zawodowych w oparciu o wiedzę, doświadczenia i swobodną komunikację w języku obcym. Rekomendujemy kontynuację projektu w oparciu o wypracowane procedury.
Serdecznie dziękuję wykładowcom z SJO mgr Magdalenie Kondro, mgr Agnieszce Mirowskiej, dr Toyotaka Ota, mgr Łukaszowi Mally za przygotowanie warsztatów o bardzo wysokiej wartości merytorycznej, za podzielenie się swoją wiedzą i pasją z uczestnikami projektu, mgr Marcie Hamryszak - Sierpowskiej za wsparcie organizacyjne i moderowanie wszystkich webinarów i zespołowi IT za umieszczanie aktualnych informacji na stronie, przygotowanie plakatu i slidera.
Sprawozdanie przygotowała mgr Anna Kania
Wrocław, 20.05.24